[O1] 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza
Witam, to mój pierwszy post na forum po prawie roku czytania (przymiarka do przesiadki z felicii MPI na octavię TDI). Pojawiła mi się okazja (?) kupna auta od forumowicza i mam kilka pytań, na które w miarę szybko muszę znaleźć odpowiedzi. Wyszukiwarki umiem używać, ale problem w braku wiedzy i doświadczenia o co i jak zapytać Przestudiowałem forum, ale im więcej wiem, tym mam coraz większe wątpliwości co do zakupu, mimo że sprzedający zapewnia mnie o zaletach swojego auta (wierzę mu, ale muszę mieć 100 a nie 99% pewności, że dobrze wybrałem).
Więc konkrety:
Auto: Octavia I Celebrate 1.9 TDI ASZ '2004 (fabryczne 130KM, "prezent" od dilera 144KM i po 2 latach 169KM w MT przy przebiegu 30-40kkm) przebieg 58kkm (rzetelny)
Potrzeby: bezawaryjne auto rodzinne na lata (6-7 lat)
Pytania:
1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm) skróci w przyszłości żywotność całego napędu -- sam silnik, skrzynia, sprzęgło, osie napędowe itp.
2. Czy przy tak wzmocnionym napędzie (o 30%) można założyć tzw. pakiet na bezdroża (teraz nie ma) i czy nie grozi to przegrzaniem oleju powyżej dopuszczalnej granicy (brak chłodzenia pędem powietrza miski olejowej)
3. Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l? Stąd też moje obawy z punktu 1. bo w swojej 7 letniej felicii niczego nie muszę dolewać i praktycznie oleju nic nie ubywa (ok. 15kkm rocznie, normalna jazda -- ani kapelusznik ani rajdowiec )
4. Z tyłu progów w miejscu gdzie jest miejsce na podłożenie lewarka widać poprzeczny metalowy kątownik sterczący z progu -- w żadnej octavii tego nie widziałem -- co to może być i czy może to świadczyć o jakichś przeróbkach? Obecny właściciel sam jest zdziwiony i twierdzi że nic nie przerabiał -- może ta seria Celebrate miała coś takiego (wątpię)
Z góry dzięki za pomoc.
Do moderatora: sorry za ewentualne gafy i inne ewentualne potknięcia -- poza tym naprawdę najpierw szukałem odpowiedzi na forum.
Re: 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza
Zamieszczone przez jaura
Pytania:
1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm) skróci w przyszłości żywotność całego napędu -- sam silnik, skrzynia, sprzęgło, osie napędowe itp.
przy uzytkowaniu z głową IMHO w granicach błędu statystycznego
Zamieszczone przez jaura
2. Czy przy tak wzmocnionym napędzie (o 30%) można założyć tzw. pakiet na bezdroża (teraz nie ma) i czy nie grozi to przegrzaniem oleju powyżej dopuszczalnej granicy (brak chłodzenia pędem powietrza miski olejowej)
oczywiscie ze można, ja wolalem obnizyc niz podniesc, ale kazdemu wedle zyczen
Zamieszczone przez jaura
3. Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l? Stąd też moje obawy z punktu 1. bo w swojej 7 letniej felicii niczego nie muszę dolewać i praktycznie oleju nic nie ubywa (ok. 15kkm rocznie, normalna jazda -- ani kapelusznik ani rajdowiec )
moj bral od nowosci do sprzedazy przy przebiegu 89kkm
Zamieszczone przez jaura
4. Z tyłu progów w miejscu gdzie jest miejsce na podłożenie lewarka widać poprzeczny metalowy kątownik sterczący z progu -- w żadnej octavii tego nie widziałem -- co to może być i czy może to świadczyć o jakichś przeróbkach? Obecny właściciel sam jest zdziwiony i twierdzi że nic nie przerabiał -- może ta seria Celebrate miała coś takiego (wątpię)
moja (Rider 2004, ASZ) tez miala takie dwa metalowe katowniki jakby
1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm) skróci w przyszłości żywotność całego napędu -- sam silnik, skrzynia, sprzęgło, osie napędowe itp.
właściwie uzywana MOC - niewiele
Zamieszczone przez jaura
3. Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l?
czyli nie bierze, chociaż trochę oleju MA PRAWO wziąć
a kto sprzedaje? bendi? :szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
jaura, bylem poprzednim wlascicielem tego auta :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez jaura
po 2 latach 169KM w MT przy przebiegu 30-40kkm) przebieg 58kkm (rzetelny)
auto mialo dokladnie 17 miesiecy i przebieg ok. 20kkm jak pojechalo na kuracje
Zamieszczone przez jaura
2. Czy przy tak wzmocnionym napędzie (o 30%) można założyć tzw. pakiet na bezdroża (teraz nie ma) i czy nie grozi to przegrzaniem oleju powyżej dopuszczalnej granicy (brak chłodzenia pędem powietrza miski olejowej)
wiele osob tak ma i nikt sie nie skarzy na przegrzewanie silnika (no chyba ze bedziesz go katowal na torze - ale to nie do tego auto),
Zamieszczone przez jaura
3. Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l? Stąd też moje obawy z punktu 1. bo w swojej 7 letniej felicii niczego nie muszę dolewać i praktycznie oleju nic nie ubywa (ok. 15kkm rocznie, normalna jazda -- ani kapelusznik ani rajdowiec )
bral w serii (ok. 0,5 litra pomiedzy wymianami), po chipie troche wiecej (niecaly litr pomiedzy wymianami), silniki z pompowtryskami maja to do siebie ze biora olej (zwlaszcza przy szybkiej autostradowej jezdzie - pow 150kmh) taki ich urok - a nie oznaka "zepsucia"
1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm) skróci w przyszłości żywotność całego napędu -- sam silnik, skrzynia, sprzęgło, osie napędowe itp
u mnie auto eksploatowane normalnie , brak zastrzeżeń
Zamieszczone przez jaura
Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l?
ma prawo , u mnie ok 0,5-0,7l na 15.000km :? ale może się zdarzyć większe zużycie oleju
Zamieszczone przez jaura
Z tyłu progów w miejscu gdzie jest miejsce na podłożenie lewarka widać poprzeczny metalowy kątownik sterczący z progu
nie zwrócłem uwagi , a może kombii tego nie ma :?:
Panowie, wielkie dzięki! Lekko skażony zwyczajami z forum skody na autokacik.pl nie spodziewałem się tak szybkich i przede wszystkim konkretnych odpowiedzi. Wielkie dzięki. Przejechałem się z właścicielem (zgadza się: kolega wocek) i widziłem jak traktuje auto -- dokładnie tak jak je nazwał -- jak niunię Auto zadbane ale nie można powiedzieć, że moc nie wykorzystywana -- w sumie po co by auto wirusował
1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm)
Mała poprawka (moment 360Nm) :wink:
Cóż, pamięć wzrokowa mnie zawiodła
Od znalezienia ogłoszenia nic innego nie robię tylko czytam i już ten gąszcz liczb momentów i mocy trochę mi się pomieszał :roll:
Ale generalnie ostatnie ustalenia BZ :diabelski_usmiech
Ponieważ stałem się w końcu właścicielem tego auta, to odświeżam temat, ponieważ niektóre pytania są wciąż aktualne.
jaura, bylem poprzednim wlascicielem tego auta :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez jaura
po 2 latach 169KM w MT przy przebiegu 30-40kkm) przebieg 58kkm (rzetelny)
auto mialo dokladnie 17 miesiecy i przebieg ok. 20kkm jak pojechalo na kuracje
Gdzie, przez kogo, kiedy i ilukrotnie (jednokrotnie czy dwukrotnie) był przeprowadzany był ten chiptinung? Kolega wocek przekazał mi wykresy robione 25 marca 2006 w ElproSys Gliwice pokazujące wzrost parametrów z 144KM/325Nm na 169KM/368Nm. Seria o ile wiem ma 130KM/310Nm. Wocek mówił też o Aligatorze jako osobie wykonującej ten chiptuning, ale on chyba działa w MM a nie ElproSys. Pytam, bo chcę przywrócić serię...
Zamieszczone przez jaura
2. Czy przy tak wzmocnionym napędzie (o 30%) można założyć tzw. pakiet na bezdroża (teraz nie ma) i czy nie grozi to przegrzaniem oleju powyżej dopuszczalnej granicy (brak chłodzenia pędem powietrza miski olejowej)
wiele osob tak ma i nikt sie nie skarzy na przegrzewanie silnika (no chyba ze bedziesz go katowal na torze - ale to nie do tego auto),
OK. Szukałem na forum i mam mętlik z tym pakietem na bezdroża -- co post to inna wersja rozwiązania i opinia. Pytałem w lokalnym ASO i za pałny pakiet (sprężyny i amortyzatory przód, płyta) zaśpiewali prawie 2,8 tys. Za wersję z tulejami (tylko jakimi??) i płytą 1,7 tys. Czy to drugie rozwiązanie przypadkiem nie jest "za słabe" na ten napęd i nie grozi jakimiś konsekwencjami w prowadzeniu auta? Pytam bo się niestety na tym mało znam a szukanie na forum nie dało mi jasnych odpowiedzi.
jaura, ElproSys Gliwice to pewnie hamownia (czytaj warsztat wykonujacy pomiary mocy),
Aligator to Tuner (przedstawicielstwo Masters-Tuning Katowice)
Seria ma podawane 130ps, ale ten typ silnika zawsze ma wiecej (przewaznie ok.140ps), czyli wychodze z zalozenia ze byl robiony tylo jeden program na 169ps.
Dlaczego chcesz przywrocic serie, sa ku temu jakies konkretne powody :?: :!: :?:
I to jest podane co to jest ElproSys Gliwice. Jakis czas temu wlasnie firmy MT oddzial Katowice prowadzony przez Aligatora oraz firma CompSport jezdzily tam na pomiary
Komentarz