[O1] 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ptakup
    Classic
    • 2008
    • 10

    [O1] 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza

    hankasz7, a mi owe zdjęcia się nie otwierają
    pozdrawiam, ptakup
  • jaura
    Drive
    • 2007
    • 58

    #2
    [O1] 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza

    Witam, to mój pierwszy post na forum po prawie roku czytania (przymiarka do przesiadki z felicii MPI na octavię TDI). Pojawiła mi się okazja (?) kupna auta od forumowicza i mam kilka pytań, na które w miarę szybko muszę znaleźć odpowiedzi. Wyszukiwarki umiem używać, ale problem w braku wiedzy i doświadczenia o co i jak zapytać Przestudiowałem forum, ale im więcej wiem, tym mam coraz większe wątpliwości co do zakupu, mimo że sprzedający zapewnia mnie o zaletach swojego auta (wierzę mu, ale muszę mieć 100 a nie 99% pewności, że dobrze wybrałem).

    Więc konkrety:

    Auto: Octavia I Celebrate 1.9 TDI ASZ '2004 (fabryczne 130KM, "prezent" od dilera 144KM i po 2 latach 169KM w MT przy przebiegu 30-40kkm) przebieg 58kkm (rzetelny)

    Potrzeby: bezawaryjne auto rodzinne na lata (6-7 lat)

    Pytania:

    1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm) skróci w przyszłości żywotność całego napędu -- sam silnik, skrzynia, sprzęgło, osie napędowe itp.

    2. Czy przy tak wzmocnionym napędzie (o 30%) można założyć tzw. pakiet na bezdroża (teraz nie ma) i czy nie grozi to przegrzaniem oleju powyżej dopuszczalnej granicy (brak chłodzenia pędem powietrza miski olejowej)

    3. Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l? Stąd też moje obawy z punktu 1. bo w swojej 7 letniej felicii niczego nie muszę dolewać i praktycznie oleju nic nie ubywa (ok. 15kkm rocznie, normalna jazda -- ani kapelusznik ani rajdowiec )

    4. Z tyłu progów w miejscu gdzie jest miejsce na podłożenie lewarka widać poprzeczny metalowy kątownik sterczący z progu -- w żadnej octavii tego nie widziałem -- co to może być i czy może to świadczyć o jakichś przeróbkach? Obecny właściciel sam jest zdziwiony i twierdzi że nic nie przerabiał -- może ta seria Celebrate miała coś takiego (wątpię)

    Z góry dzięki za pomoc.

    Do moderatora: sorry za ewentualne gafy i inne ewentualne potknięcia -- poza tym naprawdę najpierw szukałem odpowiedzi na forum.

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza

      Zamieszczone przez jaura
      Pytania:

      1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm) skróci w przyszłości żywotność całego napędu -- sam silnik, skrzynia, sprzęgło, osie napędowe itp.
      przy uzytkowaniu z głową IMHO w granicach błędu statystycznego

      Zamieszczone przez jaura
      2. Czy przy tak wzmocnionym napędzie (o 30%) można założyć tzw. pakiet na bezdroża (teraz nie ma) i czy nie grozi to przegrzaniem oleju powyżej dopuszczalnej granicy (brak chłodzenia pędem powietrza miski olejowej)
      oczywiscie ze można, ja wolalem obnizyc niz podniesc, ale kazdemu wedle zyczen

      Zamieszczone przez jaura
      3. Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l? Stąd też moje obawy z punktu 1. bo w swojej 7 letniej felicii niczego nie muszę dolewać i praktycznie oleju nic nie ubywa (ok. 15kkm rocznie, normalna jazda -- ani kapelusznik ani rajdowiec )
      moj bral od nowosci do sprzedazy przy przebiegu 89kkm


      Zamieszczone przez jaura
      4. Z tyłu progów w miejscu gdzie jest miejsce na podłożenie lewarka widać poprzeczny metalowy kątownik sterczący z progu -- w żadnej octavii tego nie widziałem -- co to może być i czy może to świadczyć o jakichś przeróbkach? Obecny właściciel sam jest zdziwiony i twierdzi że nic nie przerabiał -- może ta seria Celebrate miała coś takiego (wątpię)
      moja (Rider 2004, ASZ) tez miala takie dwa metalowe katowniki jakby
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez jaura
        1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm) skróci w przyszłości żywotność całego napędu -- sam silnik, skrzynia, sprzęgło, osie napędowe itp.
        właściwie uzywana MOC - niewiele

        Zamieszczone przez jaura
        3. Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l?
        czyli nie bierze, chociaż trochę oleju MA PRAWO wziąć

        a kto sprzedaje? bendi? :szeroki_usmiech
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #5
          jaura, bylem poprzednim wlascicielem tego auta :diabelski_usmiech
          Zamieszczone przez jaura
          po 2 latach 169KM w MT przy przebiegu 30-40kkm) przebieg 58kkm (rzetelny)
          auto mialo dokladnie 17 miesiecy i przebieg ok. 20kkm jak pojechalo na kuracje
          Zamieszczone przez jaura
          2. Czy przy tak wzmocnionym napędzie (o 30%) można założyć tzw. pakiet na bezdroża (teraz nie ma) i czy nie grozi to przegrzaniem oleju powyżej dopuszczalnej granicy (brak chłodzenia pędem powietrza miski olejowej)
          wiele osob tak ma i nikt sie nie skarzy na przegrzewanie silnika (no chyba ze bedziesz go katowal na torze - ale to nie do tego auto),
          Zamieszczone przez jaura
          3. Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l? Stąd też moje obawy z punktu 1. bo w swojej 7 letniej felicii niczego nie muszę dolewać i praktycznie oleju nic nie ubywa (ok. 15kkm rocznie, normalna jazda -- ani kapelusznik ani rajdowiec )
          bral w serii (ok. 0,5 litra pomiedzy wymianami), po chipie troche wiecej (niecaly litr pomiedzy wymianami), silniki z pompowtryskami maja to do siebie ze biora olej (zwlaszcza przy szybkiej autostradowej jezdzie - pow 150kmh) taki ich urok - a nie oznaka "zepsucia"
          Zamieszczone przez szkoda
          a kto sprzedaje? bendi?
          wocek
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez Jabar1975
            wocek
            aaaaa, no tak

            pewne jest, że jak auto sprzedawał Jabar, to było po prostu zajebiste, wocek mam nadzieję go nie popsuł
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez jaura
              1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm) skróci w przyszłości żywotność całego napędu -- sam silnik, skrzynia, sprzęgło, osie napędowe itp
              u mnie auto eksploatowane normalnie , brak zastrzeżeń
              Zamieszczone przez jaura
              Czy ten silnik ma prawo brać olej -- obecny właściciel mówi, że rocznie musi dolać ok. 0,7l?
              ma prawo , u mnie ok 0,5-0,7l na 15.000km :? ale może się zdarzyć większe zużycie oleju
              Zamieszczone przez jaura
              Z tyłu progów w miejscu gdzie jest miejsce na podłożenie lewarka widać poprzeczny metalowy kątownik sterczący z progu
              nie zwrócłem uwagi , a może kombii tego nie ma :?:

              Komentarz

              • WIELKIBONGO
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1594
                • Superb II (3T4)

                #8
                Ja miałem ASZ-ta w wersji RIDER i też miałem z tyłu takie dwa kątowniki,zaraz pod progiem
                NajtFukinPatrol North-West

                UNIDEN 510 XL + ML145

                BYŁ ASZ
                PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                BYŁA TEŻ CEGA
                A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                Komentarz

                • jaura
                  Drive
                  • 2007
                  • 58

                  #9
                  Panowie, wielkie dzięki! Lekko skażony zwyczajami z forum skody na autokacik.pl nie spodziewałem się tak szybkich i przede wszystkim konkretnych odpowiedzi. Wielkie dzięki. Przejechałem się z właścicielem (zgadza się: kolega wocek) i widziłem jak traktuje auto -- dokładnie tak jak je nazwał -- jak niunię Auto zadbane ale nie można powiedzieć, że moc nie wykorzystywana -- w sumie po co by auto wirusował

                  Jeszcze raz wielkie dzięki.

                  Komentarz

                  • wocek
                    Rider
                    • 2006
                    • 342
                    • Audi

                    #10
                    1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm)
                    Mała poprawka (moment 360Nm) :wink:
                    wocek

                    Komentarz

                    • jaura
                      Drive
                      • 2007
                      • 58

                      #11
                      Zamieszczone przez wocek
                      1. Na ile zwiększenie mocy z 130KM do 169KM (moment 389Nm)
                      Mała poprawka (moment 360Nm) :wink:
                      Cóż, pamięć wzrokowa mnie zawiodła
                      Od znalezienia ogłoszenia nic innego nie robię tylko czytam i już ten gąszcz liczb momentów i mocy trochę mi się pomieszał :roll:
                      Ale generalnie ostatnie ustalenia BZ :diabelski_usmiech

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #12
                        jaura, pamietaj ze za dobre auto warto zaplacic wiecej !!!

                        wocek, 10 % dla mnie tak jak sie umawialismy :diabelski_usmiech
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Re: 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza

                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          moja (Rider 2004, ASZ) tez miala takie dwa metalowe katowniki jakby
                          Jak myslicie sluzylo to do usztywnienia karoserii? :roll: Ma ktos fotkie tego, jak to wyglada?
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz

                          • wocek
                            Rider
                            • 2006
                            • 342
                            • Audi

                            #14
                            Zamieszczone przez Jabar1975
                            wocek, 10 % dla mnie
                            aż tyle normalnie ad: ad:

                            Zamieszczone przez Jabar1975
                            jak sie umawialismy :diabelski_usmiech
                            chyba byłem pijany :P
                            wocek

                            Komentarz

                            • herman
                              Rider
                              • 2005
                              • 456

                              #15
                              Re: 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza

                              Zamieszczone przez Samiec
                              [ Ma ktos fotkie tego, jak to wyglada?
                              JA tez to mam
                              Załączone pliki
                              --------------

                              Komentarz

                              • wocek
                                Rider
                                • 2006
                                • 342
                                • Audi

                                #16
                                JA tez to mam
                                A już myślałem że mój to jakisik mutant :zlo: :diabelski_usmiech ,
                                ale nie są też inne
                                wocek

                                Komentarz

                                • Jabar1975
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3331

                                  #17
                                  wocek, myslales ze Ci dospawalem taka szyne jak w "zmiennikach"???
                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    jaura, nie wiem jak kolega wocek , ale Jabar1975, dbał o ten samochód , widać że to pedant na punkcie samochodów :diabelski_usmiech

                                    Generalnie , polecam bo samochód ma ładny przebieg , dobry motor , wyposażenie i z wiadomego źródła

                                    Pozdrawiam
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • wocek
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 342
                                      • Audi

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Ziomal
                                      nie wiem jak kolega wocek , ale Jabar1975, dbał o ten samochód , widać że to pedant na punkcie samochodów :diabelski_usmiech
                                      Mariusz nie oddałby tego autka, gdyby nie miał pewnośći, że ja to taki sam maniak jak on :hura :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

                                      [ Dodano: Czw 03 Sty, 08 09:31 ]
                                      Zamieszczone przez Jabar1975
                                      jak w "zmiennikach"???
                                      dobre dobre
                                      ale to było jak byliśmy jeszcze dziecmi
                                      wocek

                                      Komentarz

                                      • jaura
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 58

                                        #20
                                        Ponieważ stałem się w końcu właścicielem tego auta, to odświeżam temat, ponieważ niektóre pytania są wciąż aktualne.

                                        jaura, bylem poprzednim wlascicielem tego auta :diabelski_usmiech
                                        Zamieszczone przez jaura
                                        po 2 latach 169KM w MT przy przebiegu 30-40kkm) przebieg 58kkm (rzetelny)
                                        auto mialo dokladnie 17 miesiecy i przebieg ok. 20kkm jak pojechalo na kuracje
                                        Gdzie, przez kogo, kiedy i ilukrotnie (jednokrotnie czy dwukrotnie) był przeprowadzany był ten chiptinung? Kolega wocek przekazał mi wykresy robione 25 marca 2006 w ElproSys Gliwice pokazujące wzrost parametrów z 144KM/325Nm na 169KM/368Nm. Seria o ile wiem ma 130KM/310Nm. Wocek mówił też o Aligatorze jako osobie wykonującej ten chiptuning, ale on chyba działa w MM a nie ElproSys. Pytam, bo chcę przywrócić serię...

                                        Zamieszczone przez jaura
                                        2. Czy przy tak wzmocnionym napędzie (o 30%) można założyć tzw. pakiet na bezdroża (teraz nie ma) i czy nie grozi to przegrzaniem oleju powyżej dopuszczalnej granicy (brak chłodzenia pędem powietrza miski olejowej)
                                        wiele osob tak ma i nikt sie nie skarzy na przegrzewanie silnika (no chyba ze bedziesz go katowal na torze - ale to nie do tego auto),
                                        OK. Szukałem na forum i mam mętlik z tym pakietem na bezdroża -- co post to inna wersja rozwiązania i opinia. Pytałem w lokalnym ASO i za pałny pakiet (sprężyny i amortyzatory przód, płyta) zaśpiewali prawie 2,8 tys. Za wersję z tulejami (tylko jakimi??) i płytą 1,7 tys. Czy to drugie rozwiązanie przypadkiem nie jest "za słabe" na ten napęd i nie grozi jakimiś konsekwencjami w prowadzeniu auta? Pytam bo się niestety na tym mało znam a szukanie na forum nie dało mi jasnych odpowiedzi.

                                        Komentarz

                                        • dariuspolo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1168

                                          #21
                                          jaura, ElproSys Gliwice to pewnie hamownia (czytaj warsztat wykonujacy pomiary mocy),
                                          Aligator to Tuner (przedstawicielstwo Masters-Tuning Katowice)
                                          Seria ma podawane 130ps, ale ten typ silnika zawsze ma wiecej (przewaznie ok.140ps), czyli wychodze z zalozenia ze byl robiony tylo jeden program na 169ps.

                                          Dlaczego chcesz przywrocic serie, sa ku temu jakies konkretne powody :?: :!: :?:
                                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                          Zuzycie paliwa

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #22
                                            Zamieszczone przez jaura
                                            Pytam, bo chcę przywrócić serię...
                                            Tu masz kontakt do Aligatora:
                                            ul. Gromadzka 36L
                                            Katowice
                                            Tel. 0-606 34 11 44 (pn-pt 9-21)
                                            Email: biuro@tdituning.pl
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratoRS
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Zamieszczone przez jaura
                                              sprężyny i amortyzatory przód, płyta) zaśpiewali prawie 2,8 tys
                                              Jesli wymieniaja wszystkie te elementy na nowe to cena jest jak najbardziej realna i prawdziwa.

                                              Zamieszczone przez jaura
                                              Za wersję z tulejami (tylko jakimi??) i płytą 1,7 tys
                                              Bez sensu. Tulejki to koszt okolo 100zl + montaz, a plyte mozna kupic firmy Mrov lub Mrove i po sprawie.


                                              I to jest podane co to jest ElproSys Gliwice. Jakis czas temu wlasnie firmy MT oddzial Katowice prowadzony przez Aligatora oraz firma CompSport jezdzily tam na pomiary
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Tymon
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2970

                                                #24
                                                Zamieszczone przez dariuspolo
                                                jaura, ElproSys Gliwice to pewnie hamownia (czytaj warsztat wykonujacy pomiary mocy),
                                                Aligator to Tuner (przedstawicielstwo Masters-Tuning Katowice)
                                                Dokładnie tak.
                                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Zamieszczone przez jaura
                                                  Za wersję z tulejami (tylko jakimi??) i płytą 1,7 tys
                                                  Bez sensu. Tulejki to koszt okolo 100zl + montaz
                                                  Tulejki(plus 22mm) w internetowym sklepie skody kosztuja 70zl . Jezdze navnich narazie 6kkm, i sie zastanawiam czy wogole zdejmowac na lato :wink:

                                                  [ Dodano: Wto 22 Sty, 08 14:07 ]
                                                  Zamieszczone przez jaura
                                                  Pytam, bo chcę przywrócić serię...
                                                  :shock: :Bojesie: Jest za szybka? Mocy nigdy za wiele :wink:
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...